🖤 BLACK FRIDAY ZĽAVA -40 % S KÓDOM BLACK40 PRI NÁKUPE NAD 60 € (NEPLATÍ NA ZLATO A SLUŽBY). 🖤

Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok 

Tento Reklamačný poriadok (ďalej len „reklamačný poriadok“) upravuje spôsob a podmienky reklamácie vád tovaru, ktoré si spotrebiteľ zakúpil prostredníctvom on-line obchodu PAVONA.sk od našej spoločnosti:
EVOLUTION GROUP CZ s.r.o., so sídlom Dolní náměstí 397/6, Jablonec nad Nisou, PSČ 466 01
IČ: 28700295
DIČ: CZ28700295
zapísaná: v obchodnom registri Krajského súdu v Ústí nad Labem, odd. C vložka 27456
adresa pre doručovanie: Dolní náměstí 397/6, Jablonec nad Nisou, PSČ 466 01
telefónne číslo: +420 483 313 122,  +420 774 313 122
kontaktný e-mail: Info e-mail

1.    Za aké vady tovaru zodpovedáme?

1.1.    Ako predávajúci zodpovedáme za to, že vám bol dodaný tovar, ktorý ste si objednali, a že tovar pri prevzatí nemá vady. To znamená, že tovar pri prevzatí najmä:

  • má vlastnosti, ktoré boli medzi nami dohodnuté, ktoré opisujeme, alebo ktoré ste mohli očakávať s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy;
  • je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti;
  • vyhovuje požiadavkám právnych predpisov;
  • hodí sa na účel, ktorý uvádzame, alebo na ktorý sa zakúpený tovar zvyčajne používa;
  • zodpovedá akosti, ktorá bola medzi nami dohodnutá, prípadne akosti, ktorú pre daný typ tovaru stanovujú platné a účinné právne predpisy; a
  • nemá právne vady, t. j. k tovaru nemá majetkové práva tretia osoba a tovar je vybavený dokumentmi a dokladmi potrebnými na riadne používanie tovaru.

Ďalej zodpovedáme za to, že sa tieto vady nevyskytnú v záručnej dobe. Nad rámec zákonnej záručnej doby pre spotrebiteľov neposkytujeme žiadnu záruku za akosť.

1.2.    Za vadu tovaru nemožno považovať rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach. Ak tovar nezodpovedá vašej predstave, máte právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru v súlade s článkom 7 Všeobecných obchodních podmínek.

2.    Aká je záručná doba?

2.1.    Pri spotrebnom tovare, zakúpenom pred dátumom 6. 1. 2023, zostáva záručná doba dvadsaťštyri mesiacov, podľa Občianskeho zákonníka platného do tohto dátumu. Záruka na spotrebný tovar zakúpený po 6. 1. 2023 sa riadi zmenou v Občianskom zákonníku, kde na reklamáciu vady má spotrebiteľ naďalej dva roky, ale v druhom roku musí spotrebiteľ preukázať, že spôsobená vada alebo nefunkčnosť je výsledkom chybného výrobného procesu (tzn., že výrobok bol vadný už v čase nákupu). Ak nie je na webovom rozhraní, v dokumentoch priložených k tovaru alebo v reklame stanovená dlhšia záručná doba. 

2.2.    V prípade, že vám bude tovar vymenený alebo opravený, na nový tovar nezačína plynúť nová záručná doba. Záručná doba sa však v takomto prípade predlžuje o dobu, počas ktorej ste nemohli tovar pre vadu používať, t. j. najmä o dobu, počas ktorej bol tovar v oprave.

3.    Aké práva z vadného plnenia máte?

3.1.    Vaše práva z vadného plnenia sa riadia Občianskym zákonníkom, najmä § 2099 až 2117, a tiež § 2165 až 2174, kde došlo k zmene platnej od 6. 1. 2023.

3.2.    V súlade s vyššie uvedenými ustanoveniami vám prináležia najmä nasledovné práva:

a)    Doplnenie toho, čo chýba
Ak vám dodáme tovar v menšom množstve, než aké bolo dohodnuté, alebo vám dodáme nekompletný tovar, máte právo na doplnenie toho, čo chýba.

b)    Zľava z kúpnej ceny
Ak pri prevzatí tovaru existovala na tovare vada alebo sa vada vyskytla v záručnej dobe, môžete vždy požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.

c)    Výmena tovaru
Výmenu tovaru môžete požadovať vždy v 14-dňovej lehote od prevzatia tovaru s vadou a neskôr len vtedy, ak to nie je neprimerané k povahe vady a ak nejde len o nepodstatné porušenie zmluvy.
Právo na výmenu tovaru vám neprináleží v prípade, že je vadná len časť (súčasť) tovaru. Ak v priebehu reklamačného konania dospejeme k záveru, že je vadná iba súčasť tovaru, vymeníme vám túto súčasť.
Požadovať výmenu tovaru nemôžete pri tovare predávanom za nižšiu cenu. Namiesto toho môžete požadovať zľavu z kúpnej ceny.

d)    Oprava veci
Ak je možné tovar opraviť, prináleží vám právo na bezplatné odstránenie vady. Ak sa v priebehu reklamačného konania ukáže, že tovar nie je možné opraviť, budeme vás bezodkladne informovať a môžete si zvoliť iný tu uvedený spôsob vybavenia reklamácie.

e)    Vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy) 
Vrátenie peňazí môžete požadovať len za predpokladu, že:

  • dodanie vadnej alebo nekompletnej veci z našej strany zakladá podstatné porušenie zmluvy; alebo
  • nie sme schopní odstrániť vadu, pre ktorú nemôžete tovar riadne používať, alebo nie sme schopní tovar s touto vadou vymeniť (napr. tovar sa už nevyrába); alebo
  • tovar nemôžete riadne používať pre opakovaný výskyt vady po oprave (výskyt tej istej vady po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách); alebo
  • na tovare sa vyskytne väčší počet vád (súčasný výskyt aspoň troch odstrániteľných vád, z ktorých každá bráni riadnemu používaniu tovaru); alebo
  • nedodržíme lehotu na vybavenie reklamácie/nezjednáme nápravu do 30 dní od uplatnenia reklamácie.


3.3.    Podmienkou pre výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy) je, že vrátite vec v takom stave, v akom ste ju dostali. Výnimkou sú prípady, keď:
a)    došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady veci;
b)    ste vec použili ešte pred objavením vady;
c)    ste nespôsobili nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave svojím konaním alebo opomenutím; alebo
d)    ste vec predali ešte pred objavením vady, alebo ste vec pozmenili pri bežnom použití; ak sa tak stalo len sčasti, vrátite nám, čo ešte vrátiť môžete, a dáte nám náhradu do výšky, v ktorej ste mali z použitia veci prospech.

4.    Kedy nemožno uplatniť práva z vadného plnenia?

4.1.    Práva z vadného plnenia vám neprináležia, ak:

  • ste o vade vedeli pred prevzatím veci;
  • ste si vadu spôsobili sami; alebo
  • uplynula záručná doba.


4.2.    Záruka a nároky zodpovednosti za vady sa ďalej nevzťahujú na:

  • opotrebovanie tovaru spôsobené jeho bežným užívaním;
  • vady použitej veci zodpovedajúce miere používania alebo opotrebovania, ktoré tovar mal v čase, keď ste ho prevzali;
  • veci predávané za nižšiu cenu – len vo vzťahu k vade, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá; alebo
  • veci, ak to vyplýva z ich povahy (najmä tovar, ktorý zo svojej podstaty nemôže vydržať počas celej doby trvania záručnej doby).


5.    Ako postupovať pri reklamácii?

5.1.    Reklamáciu u nás uplatnite bez zbytočného odkladu od zistenia vady. 

5.2.    Reklamácie prijímame v našom sídle. 

5.3.    Odporúčaný postup pri reklamácii:

  • na rýchlejšie vybavenie nás o reklamácii môžete vopred informovať telefonicky, e-mailom či písomne;
  • zároveň je vhodné nás informovať o tom, aké právo z vadného plnenia ste si zvolili, či máte v súlade s týmto reklamačným poriadkom záujem o doplnenie toho, čo chýba, zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo jeho chybnej súčasti, opravu veci, vrátenie peňazí, prípadne iné práva v súlade s týmto reklamačným poriadkom a Občianskym zákonníkom;
  • reklamovaný tovar nám doručte spolu s uplatnením reklamácie (inak než na dobierku, ktorú nepreberáme) na adresu sídla alebo prevádzky. Pri zasielaní odporúčame zabaliť tovar do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu či strate. Najlepšie je ponechať šperk v pôvodnej krabičke, tú obaliť bublinkovou fóliou alebo vložiť do bublinkovej obálky. Ak chcete mať istotu a poistiť sa proti strate zásielky u Českej pošty, je potrebné poslať šperk v špeciálnej obálke, ako cenné psaní. 
  • na uľahčenie postupu je vhodné k tovaru priložiť doklad o zakúpení tovaru či daňový doklad – faktúru, ak bola vystavená, alebo iný dokument preukazujúci kúpu tovaru, spolu s popisom vady a návrhom na spôsob riešenia reklamácie.

Nesplnenie niektorého z vyššie uvedených krokov alebo nepredloženie ktoréhokoľvek z vyššie uvedených dokumentov nebráni kladnému vybaveniu reklamácie podľa zákonných podmienok.

5.4.    Okamihom uplatnenia reklamácie je okamih, keď nám bol oznámený výskyt vady. 

5.5.    O doručenej reklamácii rozhodneme ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas primeraný podľa druhu výrobku či služby, potrebný na odborné posúdenie vady. Reklamácia vrátane prípadného odstránenia vady bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa nedohodneme na dlhšej lehote.

5.6.    Ak si zvolíte právo, ktoré vám nemôže byť z objektívnych dôvodov priznané (najmä pri neodstrániteľných vadách alebo v prípade výmeny tovaru, ktorá nie je možná), budeme vás bezodkladne kontaktovať. V takom prípade si môžete zvoliť iné právo v súlade s týmto reklamačným poriadkom.

5.7.    Pri reklamácii vám vydáme písomné potvrdenie o tom, kedy ste právo uplatnili, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete. Ďalej (po vybavení reklamácie) vám vydáme potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

5.8.    V súlade s Občianskym zákonníkom máte právo na úhradu účelne vynaložených nákladov pri uplatnení reklamácie tovaru. Berte na vedomie, že právo na úhradu týchto nákladov musíte uplatniť do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej je potrebné vytknúť vadu.


Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 27.4.2021